De heenreis en de eerste dag! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dick Lock - WaarBenJij.nu De heenreis en de eerste dag! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Dick Lock - WaarBenJij.nu

De heenreis en de eerste dag!

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

03 Maart 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Heel even snel want het busje is er al waarmee we opgehaald gaan worden is er al! Ik weet niet wanneer ik weer internet heb. We gaan straks met de nachttrein naar chng mai.
Dag 1
De reis begon niet echt goed. Ik wist zeker dat ik om 08.59 de bus moest hebben. Maar toen ik er aankwam was er geen bus... Gelukkig kon mijn moeder mij nog brengen naar het station. Ik kwam om 10.30 op het vliegveld aan waar een gedeelte van de groep al stond te wachten. Om 14.00 vetrok het vliegtuig richting thailand! Er waren een hoop leuke films te zien en slapen ging toch moeilijk dus ik heb 11uur lang lekker films gekeken. Om 06.15 lokale tijd kwamen we aan in thailand. Daar stond tik, een van de medewerkers van bring the elephant home op ons te wachten. Het was eerst wat moeilijk haar te vinden tussen alle drukte en de mensen met bordjes met namen erop. Om half9 vertrokken we richting een waterval. Waarbij we tussendoor (helaas) zijn gestopt bij de mac... En later gelukkig ook nog bij een thais restaurantje. Waar ik het zogeheten soepje heb gegeten, tom ka. Wat echt enorm vies was! Om 14.00 kwamen we aan bij de waterval. Dit was niet 1 waterval maar een reeks van verschillende watervallen verdeeld over een berg. In totaal 7 veschillende levels. En. Had niet verwacht dat het zo lang lopen zou zijn. Ik ben een flinke tijd bezig geweest om naar het 6e level te wandelen. En toen kwam ik steeds meer mooie plekken tegen om foto's te maken. Dus besloot ik terug te lopen om mijn camera te halen. Maar omdat we niet zo lang meer hadden besloot ik stukjes te gaan rennen... Lekker met ongeveer 35/40 graden... Maargoed ik zou hier waarschijnlijk nooit meer terug komen. Uiteindelijk heb ik het 7e level niet meer gehaald maar verder wel enorm mooie foto's kunnen maken. Tegen 5uur kwamen we aan bij het eerste guest house. Met een prachtig terrasje waar ik mijn hangmat uit suriname ook lekker op kon hangen. Een gedeelte van de huisjes dreven op het water van de rivier de ''wai". 's avonds heb ik gefrituurd hert gegeten wat erg lekker was maar ook erg pittig. Later ben ik ook nog even met iemand anders gaan wandelen om te kijken of we wat leuke dieren konden vinden maar dit was nog zo'n bewoond gebied, er was niets te vinden...

  • 03 Maart 2012 - 07:55

    Estelle:

    Leuk om zo Thailand herinneringen door jou verhaaltjes te herbeleven. Ik zie je al helemaal rennen daar door de bush haha. Hoop dat je veel dieren gaat vinden en vergeet de massage niet he!

  • 03 Maart 2012 - 10:28

    Marc Abuys:

    Hee Dick ben je al weer op pad, man, ik ben nog nauwelijks verder dan ,Italie geweest man afgelopen 2 jaar, en dan komt hij weer met zn Internationale,verre reizen, nee ik heb nog geen loterij bepaald maar er gaat wel t een en ander verbeteren,btw ik smeer m wel, en mijn harde trip buiten t Europese vasteland zal zich in t ruige West-Afrika ophouden, er zijn locaties daar uitermate dun bevolkt en zeer rijk aan ... Juist Herpetofauna..!.. en meer natuurlijk, ok ik hoor wel met wat voor gelegenheid je wat gaat doen,met een neef van me ging ik ook nog eens die kant op meer Indo Oost en de Molukken, eerst familie opzoeken in TImor,kupang, maar nu staat t ongerepte Burkina voor de deur., btw ik heb wel wat gidsen van de regio Thailand hier, jij ook !?? en meer maar ik hoor wel hoe t verloopt jammer dat je de 7e level niet kon halen maar hoezo kom je daar nooit meer.. dat weet je toch niet, als je een reden hebt... goed tussen en onder de stenen kijken en pas op voor de enorme bloedzuigers daar... Goede dagen alvast....

  • 03 Maart 2012 - 10:28

    Emilian,:

    Ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Veel plezier bij de komende avonturen!

  • 03 Maart 2012 - 16:25

    Anouk:

    Wat leuk om je verhalen weer te lezen!

  • 03 Maart 2012 - 20:55

    Mark:

    Helemaal vergeten je een goede reis te wensen maat, ondanks dat je dat nodig hadt zo te lezen.

    Wel jammer dat jet zevende level niet heb gehaald daar had ik me namelijk zeer op verheugd.

    Succes daar,

    Mvg mark

  • 03 Maart 2012 - 22:04

    Jeanne:

    Fijn om iets van je te horen. In ieder geval ben je goed aangekomen en je hebt natuurlijk héérlijk weer! grr...
    Wij ook best wel, is lekker zacht.

    Geniet ervan en we horen je graag weer.

  • 05 Maart 2012 - 16:16

    Isabel:

    Amazing scheet! Can't wait for the next story! Zie je snel! x

  • 09 Maart 2012 - 18:05

    Wouter Gubbels:

    Dag Dick

    Weer een tropisch land, doet het veel aan Suriname denken? De hangmat mee, lees ik. Een goede tijd en succes met jouw examenopdracht.
    groet Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 72863

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: