Dag 50: 28 maart > even snel - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 50: 28 maart > even snel - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 50: 28 maart > even snel

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

29 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Hier nog even snel een blog want het is inmiddels alweer 12 uur en door het weinige slapen afgelopen nachten en de extreme hitte vandaag ben ik erg moe.

Ik had verwacht een flinke nacht te maken tot iets van 12 uur ofzo maar natuurlijk werd ik om 9 uur wakker van de brandende pijn op mijn schouders… Ik ben flink verbrand gisteren. Ook was het om 9 uur al zo warm dat het niet eens meer lekker was om ter liggen. Tot de middag ben ik aan mijn stageopdrachten gaan werken. Toen was het inmiddels alweer rond de 35 graden… Daarna ben ik naar de winkel gegaan om te kijken of er wat aftersun te vinden zou zijn. Na het gevraagd te hebben bleek er 1 flesje te zijn maar ik had dit al eerder gehoord bij andere stagiaires en bij hun was de inhoud niet meer goed meer. En na bij dit flesje even gekeken te hebben bleek ook hier de inhoud niet goed meer te zijn… en dus heb ik de hele middag maar met een natte doek op mijn schouders gelegen… om te zorgen dat het toch een beetje verkoeling had.
Tegen de avond hoorde ik dat er vanavond afgedanst moest worden waarbij een paar stagiaires die ik kende aanwezig zouden zijn dus ben ik samen met Fred die kant op gegaan om even te gaan spieken hoe dat zou gaan. Morgen zal ik zelf moeten beginnen met dansen om half 8, ik ben erg benieuwd. ik ben al blij als ik het niveau haal van de mensen die vanavond af moesten dansen, want mijn ritmegevoel is nou niet echt bepaald geweldig en die schoenmaat 47-48 zal ook wel niet geheel ideaal zijn, arme dames...
Ik ben er inmiddels ook achter hoe de vrucht heet waar ik het een paar dagen geleden over had. Het bleek een rambutan te zijn eentje uit de familie van de lychees.
Veder gaat het met de wondjes op mijn arm steeds beter ze zijn niet meer zo ernstig ontstoken en beginnen eindelijk een beetje dicht te gaan na 4-5 weken… de bult op mijn knie waar de larf waarschijnlijk ingezeten heeft heb ik er waarschijnlijk toch uit kunnen drukken, het is al een stuk kleiner en lijkt weg te gaan.
Ook is het vrijwel zeker dat ik zaterdag met een groep van 14 man vertrek richting de riviermonding bij Frans guyana waar we dan 2 nachten zullen blijven overnachten op het strand.

  • 29 Maart 2011 - 07:15

    Janine.:

    Heey Dickje,

    Haha inderdaad arme arme dames :P. Die voeten van jou zijn echt grooot!!
    Maar wel super super leuk dat je het doet, leer je meteen ook heel veel over de cultuur! Ben benieuwd hoe het gaat zijn op het strand!! Enjoy schatje!

    XxX Janine.

  • 29 Maart 2011 - 08:28

    Anouk:

    Echt geweldig om al je verhalen te lezen!!
    Heel veel plezier en succes met dansen!

    xxxx

  • 29 Maart 2011 - 10:23

    Cynthia:

    Succes met dansen!!:p... Whahahah..

    Dat ga je ons wel leren he als je terug bent?:P...

    Ik spreeek je snel weer;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 72894

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: