Dag 48/49 > Geen internet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 48/49 > Geen internet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 48/49 > Geen internet

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

28 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Ik had twee dagen geen internet meer, vandaar dat de blogs wat later zijn gekomen. Het internet is momenteel nog steeds erg slecht.

Dag 48: 26 maart > Een natuurparadijsje in de stad
Gisteravond was weer een topavond! Eerst zijn we naar een verjaardag geweest van een stagiaire waarna we met de hele groep naar La Caff en Sin zijn geweest. Een andere stagiaire hier regelt een bus voor zondag zodat we met ruim 20 man naar White Beach (het strandje waar ik de eerste dag van mijn aankomst in Suriname ook meteen naartoe werd gebracht) kunnen gaan!
De volgende dag heb ik tegen de middag nog eventjes aan mijn stageverslag gewerkt maar ik kon me echt niet concentreren door de enorme hitte… (ik heb om 5 uur ’s middags een bord gezien waarop stond dat het 33 graden was, dus ’s middags moet het nog warmer zijn geweest!). Fred had met een vriend van hem geregeld dat hij ons op zou halen zodat we vandaag al naar White Beach kunnen! Maar halverwege schenen de remblokken kapot te zijn en moesten we terug… Wat flink frustrerend was want we hadden wel voor de benzine betaald…
Toen we terug waren kwam Fred met het idee om nog even slangen te gaan zoeken in de cultuurtuin. Maar mijn vorige stagebegeleider van RAVON (Reptielen Amfibieën Vissen Onderzoek Nederland) was een aantal maanden geleden ook in Suriname en heeft mij getipt over een mooie plek in de stad met een aantal meertjes, waar hij ook een waterslang en capibara’s had gezien! Toen ik dit vertelde aan Fred wist hij waar het was, en dit scheen niet zo ver weg te zijn! Toen we daar aankwamen bleek het een bewaakt gebied te zijn waar een aantal huizen worden gebouwd maar toen we vroegen of we even mochten kijken was dit wel oké. We waren er nog niet zo lang of we hoorden een geluid van iets dat wegschoot in het water wat waarschijnlijk een kaaiman is geweest. En ietsjes later liepen we lang een sloot waar Fred mij snel tot halt hield. Hij liep even voorzichtig door om te kijken of er iets zat langs de waterkant. Want we zagen een aantal kleine kringetjes. Toen hij niet zo veel zag riep hij mij er ook bij. En terwijl we gespannen een het kijken waren of er iets tussen het riet zat of boven water zou komen. Zagen we ineens een hand! Er was een man in de sloot! We schrokken ons kapot maar deze man bleek gewoon zijn visnetten aan het uitzetten te zijn. We vroegen meteen maar even naar slangen en de capibara’s. hij vertelde dat hij wel vaak lanspuntslangen en anaconda’s zag en hij wist ons ook te vertellen waar de capibara meestal zat! Die richting zijn we opgelopen maar het was al snel zo donker dat er maar weinig meer te zien was. Het was al half 7 toen we aan kwamen en we hebben dus maar een half uurtje rond kunnen lopen maar al wel veel gezien, er waren ontzettend veel roofvogels maar ook een kolonie van wat volgens mij koerijgers waren, ik heb ze niet van dichtbij gezien dus daar moet ik de volgende keer maar even naar kijken. Ook spotte Fred weer een kleine leguaan in de boom en zagen we ’s avonds nog een kikker over het pad springen. We hebben met de bewaker kunnen regelen dat we daar nog wel vaker mogen gaan kijken! Het is een prachtig rustig gebiedje met weinig mensen en een enorme variatie aan biotopen!
Straks gaan we weer naar Zsa Zsa Zsu en morgen gaan we waarschijnlijk gezellig met de grote groep naar White Beach! Ik kan niet wachten want morgen zal het weer vreselijk warm en zonnig worden!

Dag 49: 27 maart > Naar White beach!
Gisteravond bij Zsa Zsa Zsu was weer een geslaagde avond! Weer een aantal mensen leren kennen en bovendien zijn we de jongens tegen gekomen die de trip de volgende dag organiseerden, zodat we de tijden weten.
De volgende morgen werden we om half 11 bij de jongens verwacht met ongeveer 25 man. En rond 11 uur vertrokken we naar white beach na ongeveer een uur rijden met de bus kwamen we er aan, het was prachtig weer er is heel eventjes wat bewolking geweest maar dat was al snel weer over. We hebben heerlijk kunnen zwemmen. Ondertussen zijn er heel eventjes 2 hele kleine regenbuitjes geweest maar aan het einde van de dag was toch vrijwel iedereen verbrand! Ik dus ook…
Rond 7 uur zijn we weer vertrokken en op de terugweg zei ik tegen Fred dat het best wel mogelijk was om op de weg nog wat slangen te zien omdat wanneer het donker word het asfalt warm blijft en hier maken de reptielen gebruik van. En nog geen 5 minuten later zag ik een kleine bruine slang tussen de autobanden doorschieten! Onze bus heeft hij overleeft maar of het de andere auto’s overleeft heeft betwijfel ik…
In plaats van dat de buschauffeur ons weer bij de vertreklocatie afzette heeft hij ons bij de Mac Donalds afgezet! Waar we gezellig met z’n alle gegeten hebben. Toen we later thuis kwamen zag ik dat het huis een stuk leger was en de mensen in mijn huis gaan er weer vandoor, ze hebben een goed huisje gevonen, dus het is weer lekker rustig hier in huis.
Nu kan ik eindelijk gaan slapen en een normale nacht gaan maken! Mits ik morgen om 8 uur niet al mijn bed uit zweet…

  • 28 Maart 2011 - 19:42

    :D:

    MACDONALDS:p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 72891

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: