Trips trips trips! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Trips trips trips! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Trips trips trips!

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

09 Juni 2011 | Suriname, Paramaribo

Om te beginnen was ik de dag voordat ik op trip ging naar Apiapaati naar de kapper geweest. Of zoals ze het hier noemen, de barbier. Een Surinaamse vriend waar ik de laatste tijd altijd mee optrek moest toevallig naar de kapper en ik kon mee rijden. Het eerste wat me opviel toen ik binnen kwam was dat alle kappers mannen waren! Je hebt hier een kapsalon voor vrouwen en een barbier voor mannen. We gingen zitten op het bankje en ik vond het steeds spannender want bij niemand werd er geknipt… bij iedereen ging de tondeuse erover! En bij iedereen werden er extreme lijnen en vormen ingemaakt langs de zijkant… daarbij ken ik 2 vrienden hier die al naar de kapper zijn geweest. 1 vriendin wilde alleen de dode puntjes weg en die was ineens 20cm kwijt… en een andere jongen kreeg dus inderdaad extreme lijntjes en vormpjes…
Maargoed toen ik ging zitten vroeg hij wat ik wilde en ik vroeg of hij ook kon knippen, haha! Gelukkig kon hij dat en het resultaat was prima! Ik had niet zo’n enorm strohoofd meer :P
Momenteel is mijn stagebegeleidster uit het land en ze heeft mij wat nummer achter gelaten om de laatste trips te regelen. Dus ik heb meteen actie ondernomen, ook met vrienden die al plannen hadden. Ten eerste heb ik voor de fun vrijdagmiddag een dolfijnentoertje georganiseerd. Ik had het nummer van een bootsman en voor 5 uur varen, kaaimannen, leguanen en dolfijnen spotten en langs de plantage rust en werk gaan kost met 15 mensen maar 20surinaamse dollaar! Dat is omgerekend 4 euro en 20 cent… ik heb een mailtje rondgestuurd naar een vrienden hier in Paramaribo en ik heb inmiddels zoveel aanmeldingen dat ik 2 boten propvol heb!
Verder vroegen een aantal vriendinnen hier of ik mee ging als gids naar Brownsberg en dat vind ik niet erg natuurlijk! Ik heb inmiddels zoveel contacten dat ik een eigen chauffeur heb kunnen regelen en 1 overnachting op Brownsberg is niet zo moeilijk. Komende zaterdagmorgen vertrekken we richting Brownsberg met 8 mensen en zondagavond komen we weer terug.
Verder was ik van plan om met een vriend naar Nickerie te gaan maar een datum had ik nog niet, nu was ik gisteravond op een verjaardag en een aantal mensen uit Groningen willen natuurlijk even naar het plaatsje Groningen in Suriname. Maar omdat dat echt een spookstadje is en richting Nickerie, pakken ze Nickerie er ook een dagje bij. We huren een autotje met 6 mensen om daar volgende week zaterdag naartoe te rijden en we nemen onze hangmatten mee. Dan hangen we die ’s avonds ergens in Nickerie op en rijden de volgende middag ergens weer terug naar Paramaribo.
Een van de nummers die mijn stagebegeleidster had doorgegeven was van een man die trips organiseert naar de Wonotobo vallen. Dat is een van de mooiste gebieden van Suriname met mooie watervallen zo’n 350km stroomopwaards vanaf de monding van de Corantijn rievier. Héél erg ver het binnenland in. Ik heb hem net gebeld en zijn hele trip is nog leeg… maar als ik 3 of meer mensen regel kan ik gratis mee! Dus ik heb naar meer dan 60 mensen hier in Paramaribo een mailtje gestuurd en ik hoop dat het gaat lukken! Het zal 300 euro ongeveer kosten pp. Maar we mogen het hele programma zelf invullen. Dus als ik ’s avonds met een bootje de rivier op wil om slangen te zoeken kan dat. Maar als we alles heel simpel houden dan zal het goedkoper worden. We zullen al overnachten in tenten 6 dagen lang! Als dit door gaat heb ik de trip van mijn leven!
Vanmiddag had ik een afspraak met de brandweer om een dagje mee te lopen voor als er meldingen zijn van slangen. Om 13:00 moest ik daar zijn. Maar helaas waren ze al uitgerukt… en ik heb een nieuwe afspraak gemaakt op maandagmorgen 9uur.
Het einde van de stageperiodes komt eraan, elke week gaan er weer mensen weg. Het enige leuke van dat er mensen weggaan is dat ze bijna altijd als afsluiter een partybus huren! Afgelopen 5 weken heb ik dan ook al elke week een partbus! Zo is er vanavond weer een en volgende woensdag is er weer eentje! Niet alleen genieten als ik in het binnenland ben maar ook in de stad van de mensen en de feesten!

  • 09 Juni 2011 - 18:27

    Vicky:

    Wat een leven, Dick! Ik heb bewondering voor je

  • 09 Juni 2011 - 18:30

    Betsy En Wieger:

    ZO Dick, wat heb jij een super stage, lijkt wel heeeele lange vacantie. En al die slangen die je al zag en gaat zien. Blijf genieten en wij genieten mee van je keileuke verhalen.....
    Goede reis als die trip doorgaat dit weekend. Groetjes uit Heijen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 72844

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: