Dag 52: 30 maart > Basketballen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 52: 30 maart > Basketballen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 52: 30 maart > Basketballen!

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

31 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

’s Middags ben ik naar dat ‘’kleine paradijsje’’ geweest om te kijken of ik nog wat slangen kon vinden. Na even zoeken had ik het gevonden en ik op het terrein ben ik weer naar de bewaker gegaan om toch nog even toestemming te vragen. Hij wees mij dat ik dit keer via de andere kant kon gaan. Maar na een paar minuutjes fietsen kwam ik een kudde runderen tegen op het pad. De koeien gingen meteen het veld in maar één enorme stier die even hoog was als ik (en ik ben al 1.93!)bleef midden op het pad recht tegenover mij staan! Ik was niet helemaal op mijn gemak en bleef maar even staan in de hoop dat die toch maar weg zou lopen. Na 5 minuten oogcontact ging de stier gelukkig toch ook maar het veld in en kon ik weer verder. Er was een brandende zon dus ik heb wat meer op schaduwplekken gezocht maar ik heb uiteindelijk geen slangen kunnen vinden. Wel nog een aantal hagedissen en er is ook een kolonie zilverreigers en slakkenwouwen, waar ik overgerens een hele mooie foto van heb kunnen maken! Tegen half 5 ging ik naar huis want ik had met een aantal mensen afgesproken om bij ’t vat te gaan eten, dat is een restaurant waar bijna elke Nederlander wel gaat eten. Daarna zouden we met z’n allen naar het basketballzaaltje gaan. Toen ik er aankwam was het een erg donker en alleen in de zaal was verlichting niet in de toiletten of de kleedkamers. Toen ik in de zaal kwam, was er een houten vloer waar hier en daar een aantal planken misten. Ook was het dak helemaal ingevallen. Na even ingespeeld te hebben waren we met 15 man, waarbij er dus 3 teams gemaakt werden. Het eerste potje ging tot de 11 die hadden we verloren met 11-8. Het niveau viel me erg mee, maar helaas ben ik erg soft geworden haha. Ik speelde erg voorzichtig. Ik speel dan ook inmiddels 3 jaar geen basketball meer. Het winnende team bleef staan dus moesten wij aan de kant. Het volgende spel dat wij moesten spelen gingen we tot de 7 en verloren we met 7-4. Dus moesten wij weer aan de kant. En bij het laatste potje was het erg spannend! We gingen weer tot de 7 en het was 6-6 en het was het laatste potje. En beide teams wilden heel erg graag winnen met als gevolg dat er echt BIZAR veel fouten werden gemaakt… het was op het einde ook niet zo leuk meer. Het was mooi dat iedereen zo fanatiek was maar ik wilde liever gewoon doorspelen en niet elke keer de bal uit te moeten nemen… om 10 uur gingen we naar huis, en bij de mensen die kwamen kijken heb ik nog 2 adressen weten te regelen waar ik eventueel kan gaan wonen, als ik uit dit huisje kan.
’s Avonds ben ik nog met Fred naar Touché geweest, was weer erg gezellig, de jongens van het basketbal waren er ook en zijn allemaal echte sfeermakers!
Ik kon vandaag niet langsgaan bij Henna maar morgenochtend kan ik even langskomen om alles te bespreken.

  • 31 Maart 2011 - 18:08

    Matthijs:

    je kan vast nog steeds beter basketballen dan dat ik kan :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 72890

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: