Verhuizen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Verhuizen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Verhuizen!

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

25 Mei 2011 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen week is er niet zo veel gebeurd, ik ben voornamelijk aan mijn verslag bezig geweest en het werken aan het boekje. Helaas lijkt het er wel op dat er elke week een probleem bij mijn huis bijkomt… deze maand zou ik eigenlijk in het huis gaan van een Surinaamse vriend van mij die voor 2 maanden naar Nederland zou gaan, maar die heb ik helaas afgelopen maand niet meer gezien en hij is ook niet meer te bereiken… in de tussentijd is er merkbaar de regentijd weer begonnen. Er zijn een aantal dagen geweest met hevige regen en daarbij stond de straat een keer ook weer onder water! Wat mij weer deed zweten want ik had geen zin om wéér natte voeten te hebben in mijn huisje! Het hoefde maar 1 keer weer zo te regenen en het zou binnen staan. In die dagen dat de straten onder water stonden ben ik nog langs een aantal andere straten geweest een daar stond het soms kniehoog! Ook deed mijn gas het niet meer in huis en waren er nog wel meer nadelen waar ik genoeg van begon te krijgen. Ik ben opzoek gegaan naar een nieuw huisje voor de komende maand. En toen kwam een vriendin van mij hier, waar ik de laatste tijd veel mee optrek met het idee voor een appartementje in hun tuin met alles erop er eraan; airco, warm water etc. Ik heb mijn spullen opgehaald en ben vandaag gaan verhuizen.
Fred en Gilly zijn al een tijdje een trip aan het organiseren waarbij ik ook een beetje help naar het binnenland bij Fred zijn vader waar ik in het begin van mijn stage 3 weken ben geweest. 3 juni vertrekken we met 30 van onze vrienden die kant op. We zullen hier 3 nachten blijven en erg leuke dingen gaan doen! Dan zal ik ook mee moeten helpen met het leiden en het regelen van de trip. Normaal zou ik dit erg spannend vinden maar omdat ik alle 30 mensen ken en de mensen op de locatie plus de locatie zelf ook goed ken heb ik er juist zin in!
Laatste weken merk ik dat er veel stagiaires vertrekken naar huis en vanavond zal er ook weer een partbus zijn als afscheid van een aantal vrienden. Nog maar een maandje en dan zit mijn stage er ook al weer op… de planning zou zijn dat ik nog 3 of 4 keer naar het binnenland zou gaan, dit gaat erg lastig worden denk ik. Omdat ik dan ook de informatie moet gaan verwerken.
Ik geniet zo van deze stage dat ik met gemengde gevoellens ga vertrekken. Natuurlijk wil ik mijn familie en vrienden weer zien! Maar aan de andere kant zijn er hier nog zoveel dingen die ik zou willen doen. En ik heb hier ook zoveel nieuwe goede vrienden gemaakt die ik ook niet zou willen missen. Dat ik ooit nog terug ga komen in Suriname is vrijwel zeker. Dat zal waarschijnlijk een keer in de maand december zijn want ik heb al veel mensen gehoord over deze maand. Het heeft al een aantal keren op de nummer 1 gestaan als leukste locatie om Nieuwjaar te vieren. De hele maand schijnt éen groot feest te zijn. Wat ik me goed kan voorstellen want voor mij is het nu al een groot feest! Vanavond nog maar even genieten van de partybus en het afscheidsavondje!

  • 26 Mei 2011 - 13:35

    Wouter Gubbels:

    Dick
    Het blijft boeiend alle ontwikkelingente lezen. Het beeld dat bij mij blijft hangen: je hebt een geweldige stage gehad, veel gezien, meegemaakt en ws ook geleerd.
    En dan valt het zwaar afscheid te nemen. Voor je het weet zit je weer in het vliegtuig.
    Geniet nog van de laatste maand.
    groet Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 72846

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: