Weekendje weg/bedreigd met een mes! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Weekendje weg/bedreigd met een mes! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Weekendje weg/bedreigd met een mes!

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

18 Mei 2011 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen zaterdag ben ik met een groepje van de Surinamers gezellig weer naar de kreek republiek geweest. Een tante van een van de jongens had daar een huisje waar we gezellig gebarbecued hebben en ’s avonds met z’n alle zijn blijven slapen. De volgende dag zijn we de hele dag wezen chillen op de steiger langs de kreek en zijn tegen de avond weer naar huis gegaan.
De volgende morgen had en met een andere stagiair afgesproken om weer is een ochtendje naar het moeras te gaan. Ze moest tot 10 uur stage lopen en we waren er dus pas tegen kwart over 10. Dit keer niet met de zonsopkomst rond half7-7uur. Al snel hoorde we iets langs het pad tussen de struiken door ritselen maar het was te snel en vluchtte het water in zonder dat we konden zien wat het was. Hoogst waarschijnlijk was het weer een kleine kaaiman.
Later zagen we een groepje doodshoofdaapjes welke we een tijdje gevolgd hebben zodat ze een foto kon schieten. Verder hebben we die dag helaas maar weinig gezien. Natuurlijk weer een aantal teju’s welke ons weer te snel af waren… het is nu al zo lang droog. Als het meer gaat regenen dan zullen de holletjes onder water lopen en zullen er dus meer slangen op de oppervlakte te vinden zijn. Het begint de laatste tijd alweer iets meer te regenen maar eind deze maand begint de regentijd echt officieel.
Gisteren hadden we een filmavondje met de Surinaamse groep vlak bij. En voordat het begon ging ik met 2 anderen nog even een film halen, maar toen we een zijstraat in wilde slaan scheen er een aanrijding geweest te zijn tussen een auto en een motor. En we stonden dus even stil op de weg. Maar er stond een auto naast ons heftig te toeteren omdat hij erlangs wilde. Maar wij konden niet vooruit omdat er nog een andere auto voor stond. Een van de meiden in de auto probeerde duidelijk te maken dat we niet konden bewegen maar die man scheen er alleen maar bozer van te worden! En stapte zelfs uit! Wij deden snel de deuren op slot want hier hadden we echt geen zin in… En net voordat we eindelijk door konden rijden, reed hij om ons heen en sneed ons af en ging recht voor ons staan! Hij begon weer de schelden, en wij toeterde dat hij aan de kant moest gaan want nu blokkeerde we nog steeds de weg voor andere auto’s. Niet veel later sloeg hij af en reed weg. Maar toen we doorreden en afremde omdat we bij de plaats van bestemming waren, reed hij ineens weer naast ons! En hij was weer aan het schelden en haalde een enorm mes te voorschijn! Op dat moment zijn we weer snel doorgereden en wilde een ommetje maken om dan weer terug te komen. Maar toen we op een kruising een eindje verderop aankwamen, stond hij daar ons op te wachten en ging in de achtervolging! Wij reden snel door en nadat hij ons een tijdje achtervolgde namen we een plotselinge scherpe bocht in een zijstraat. Hij kon niet meer corrigeren en reed rechtdoor. Hierna hebben we hem niet meer gezien maar de rest van de avond waren we wel erg schichtig bij elke auto die op de zijne leek… Ik weet niet wat deze man mankeerde maar hij was zeker geen 100%! ’s Avonds hebben we ondanks dit gebeuren toch nog een gezellige avond gehad.

• 18 Mei 2011 - 11:51

Eric De Waard:

what the hell man, ik dacht dat ze in nederland als agressief waren in het verkeer, maar dit slaat echt alles

blijkbaar vond hij het dus niet genoeg om jullie in de bocht...
    'af te snijden'

• 18 Mei 2011 - 22:06