De eerste 2 dagen weer in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen weer in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen weer in Paramaribo

Door: dick lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

18 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Dag 38: 16 maart
Gisteravond ben ik nog tot na 5en doorgegaan om de blog op internet te zetten, en daarbij enkele soorten nog te determineren en om de foto’s geordend en online te krijgen. Maar vanmorgen werd ik om 9 uur al wakker van een blaffende hond… waarvan er inmiddels ook 4 bij ons huis horen! Dus ben ik maar weer aan het werk gegaan.
Na mijn ontbijt merkte ik al dat mijn buik wat anders reageerde, het was niet gewend om ineens zoveel brood te eten met een hoop zoetigheid, ook merkte ik dat ik veel sneller vol zal, mijn maag was duidelijk wat kleiner. Later die dag heb ik nog wel vaker gemerkt dat mijn maag wat raar deed.
Ik was nog geen uur bezig of de stroom viel uit! Dus toen heb ik besloten om maar boodschappen te gaan doen, en toen ik terug was heb ik nog een stuk was gedaan wat echt enorm smerig was! Daarna deed de stroom en het internet het gelukkig weer. De hele dag ben ik bezig geweest om soorten te determineren en het overzichtje duidelijk te krijgen. Maar rond 4 uur viel de stroom weer uit en de twee meiden hier waren inmiddels al thuis van school en een daarvan kreeg een berichtje dat er een vrachtwagen de centrale was ingereden en dat we enkele dagen geen stroom zouden hebben! Toen schrok ik een beetje, dus ik had snel mijn laptop en telefoon uitgezet zodat ik iniedergeval nog af en toe een blog kon schrijven en kon bellen wanneer dat nodig was. Maar binnen een uur deed de stroom het gewoon weer en bleek het verhaal over de vrachtwagen een grote grap te zijn... Doordat heel Paramaribo geen stroom had en er veel bericht was doorgekomen over de vrachtwagen. Waren er al heel wat problemen in dat uur in Paramaribo.
‘s Avonds ben ik langs Henna geweest en zij wil mij nog naar 4 andere locaties sturen tijdens mijn stage waarvan de volgende misschien al volgende week is! Die minimaal 6 dagen gaat duren. Dus ik kan niet wachten!
Later heb ik nog snel een rondje gedaan om te kijken of ik nog slangen kon vinden maar helaas.
De volgende dag ben ik veel opgeschoten met mijn werk en heb ik ook wat mailtjes kunnen versturen naar mensen die ik ben tegen gekomen in het binnenland, welke graag met mij in contact willen blijven en waarvan sommige mij kunnen helpen met het determineren van soorten!
Omdat mijn huisgenoten niet zo vaak koken heb ik besloten vanavond te gaan koken, dus ik ben ’s middags naar de winkel gegaan en heb wat tajerblad, oker, uitjes, knoflook en pepertjes gehaald. Thuis had ik nog wat rijst, en om half 7 ben ik gaan koken. Ik dacht ik zal is voor Surinamers met peper gaan koken dat verwachten ze vast niet. Maar vlak voordat ik het erbij wilde doen kwam Rut(de moeder) en zei dat de kinderen geen peper eten! Dus ik heb het er uiteindelijk maar apart bij geserveerd. Ze vonden het lekker zeiden ze, hoewel ik zelf vond dat het een stuk beter kon. Ik ga wat vaker experimenteren ik heb tenslotte niemand om bij af te kijken.
Henna heeft mij gister duidelijk gemaakt wat voor plannen ze nog voor mij heeft. Ze wil mij naar nog 4 locaties sturen, of het lukt is nog de vraag maar ze doet ontzettend haar best. Mogelijk dat ik volgende week alweer minstens 6 dagen weg ga. Ook zal ze proberen om mij naar de grens van Brazilië te krijgen waar een kikker voorkomt die endemisch is voor daar of anders gezegd dat die alleen daar voorkomt en nergens anders ter wereld! Maar dat zal moeilijk worden omdat het vliegtuig daar naar toe erg duur is. Ik hoop dat het lukt!
Na wat zoeken op het internet heb ik gevonden wat de oorzaak is van de larf in mijn been. Er is een vlieg die zijn eitjes graag legt in kleren die vochtig zijn. En het gebeurd dus waneer kleding te lang op de waslijn hangt. En omdat er zoveel regen was terwijl ik in het binnenland was hingen mijn kleren soms wel 4 dagen buiten… dit zak waarschijnlijk de oorzaak zijn. Maar de bult doet vandaag niet zo’n pijn en ik heb niets voelen bewegen dus ik weet niet wat er aan de hand is maar ik ga het vanavond even onderzoeken. Als het blijft groeien zal ik elke week een foto maken. Kijken naar de verschillen, haha. Eigenlijk vind ik het niet heel erg ofzo, okee het is wat ongemakkelijk en vreemd maar veel last heb ik er toch niet van. Vanavond gaan Fred en ik weer naar Havana lounge, het word vast weer een topavond!

  • 18 Maart 2011 - 07:58

    Dickie!!:

    Klinkt goed allemaal gozert!! Op de vlieg in je been na dan!

    Ben benieuwd naar de kiekjes als je terug komt, gaan we ff een goed stevig pintje pakken!

    Geniet er van jonguh!!

    gr

    Kobus

  • 18 Maart 2011 - 10:03

    Joehoe:

    Heel erg leuk dick!
    & een mooi verslag
    Groetjes Daf

  • 20 Maart 2011 - 00:33

    Estelle:

    dat verhaal heb ik ook gehoord van die vlieg bahbahbah. maar dat had ik al gezegd he. hoop dat je lekker wat kilo's erbij hebt gegeten en wat reserves hebt voor je volgende avontuur. ik zou wat koekjes mee nemen voor de zekerheid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 72900

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: