Dag 41: 19 maart > Luiaard! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 41: 19 maart > Luiaard! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 41: 19 maart > Luiaard!

Door: dick lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

20 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Gisteravond was de verjaardag erg gezellig, zo weer een hoop andere stagiaires leren kennen. Daarna zijn we inderdaad nog even uitgeweest maar naar La Caff en niet Zsa Zsa Zsu. Hierna zijn we weer naar Sin gegaan net zoals vorige keer, de bar met een zwembad erbij. Dit keer zijn we maar erg kort gebleven omdat iedereen toch wel erg moe was en hebben we dus ook maar niet gezwommen.
De volgende dag zijn we naar de cultuurtuin geweest vlak bij de dierentuin, hier hebben we nog eventjes gekeken naar slangen maar in plaats van een slang zagen we ten eerste een snelweg van wel 30cm breed en tientallen meters lang van parasolmieren! Dus daar maar even niet op gaan staan. En even later zag Fred iets in de boom en zei dat het een dier was. Het was erg hoog in de boom en erg ver weg dus ik heb mijn zoomlens erbij gepakt en een foto gemaakt. Ik zei dat het een termietennest was. Maar Fred bleef volhouden en vervolgens gingen we door de modder ernaartoe. En toen ik inzoomde bleek het inderdaad een dier te zijn, het was een luiaard! Fred zei ook dat het waarschijnlijk een jong had. Helaas zat het zo hoog in de boom dat het erg moeilijk te zien was.
’s Middags sprak ik Henna en ze zei dat ze mij naar een oude houtkapplaats wilde sturen, maar de mensen gaan 3 weken en het is zo primitief dat ze dat mij niet aan wil doen. Er is geen mogelijkheid om te baden in een kreek of rivier. Het zal moeten met putwater en ik zal mijn eigen chloor mee moeten nemen om het water te reinigen. Vervolgens kwam ze met het idee dat, omdat het niet zo ver is, Fred mij wel kon brengen voor alleen de laatste week. Dus zoals nu de planning is, zal ik over twee weken maandag vertrekken voor een week.
Verder zijn de ontstoken wonden op mijn arm wel iets kleiner geworden maar barsten wel steeds open… regelmatig voel ik een stroompje bloed over mijn arm lopen. Ik hoop dat het over 2 weken dicht is want ik wil daar geen putwater overheen hebben…
Vanavond gaan we wel naar de club Zsa Zsa Zsu en morgen wil Fred misschien met een groepje gaan vissen op het Brokopondo meer. Maar dit zal vanavond duidelijk worden, omdat er wel genoeg mensen mee moeten.

  • 20 Maart 2011 - 06:56

    Cynth!:

    Zozo!!:D

    Heeeel veeel plezier vanavond!!!:)

    xxx

  • 20 Maart 2011 - 09:11

    Ingerrrr:

    Leuk om weer te lezen!!

  • 20 Maart 2011 - 10:37

    Vicky:

    Leuk! Had ook een luiaard gezien in Ecuador :)

  • 20 Maart 2011 - 10:47

    Matthijs:

    klinkt lekker met je armen.. hopen dat t snel over is..

  • 20 Maart 2011 - 10:49

    Anouk:

    Een Luiaard super vet :D
    Ik vind echt leuk om al je verhalen te lezen!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 72892

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: