Dag 41: 20 maart > Holi Phagwa!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 41: 20 maart > Holi Phagwa!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 41: 20 maart > Holi Phagwa!!

Door: dick lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

21 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Om te beginnen was is gisteren nog vergeten te zeggen dat toen we 's middags door de stad liepen dat Fred een leguaan zag zitten in de bosjes langs de weg en deze ving hij er zo uit!
ook ben ik gister niet mee geweest naar Zsa Zsa Zsu omdat ik gewoonweg veel te moe was. Fred is daarintegen als een die hard doorgegaan en is naar een feestje geweest en daarna nog naar Zsa Zsa Zsu!
Vandaag vieren de Hindoestanen hun nieuwe jaar, dit is het Holi phagwa! Om te beginnen word er een avond van te voren een ritueel gedaan rondom een opgestapelde bos met takken en bladeren waarna deze in brand word gestoken. Gisteravond toen we naar huis fietsten zagen we dit gebeuren en zijn even gaan kijken. Nadat de houtstapel was afgebrand werd er nog keihard vuurwerk afgestoken.
De volgende dag (vandaag dus) word er ’s middags gefeest waarbij er met kleurstoffen en verf word gegooid. Fred en ik zijn met 2 andere Stagiaires op zoek gegaan naar zo’n feest maar onderweg konden we het niet zo goed vinden. En toen we het vroegen bleek het in die straten meer voor families te zijn en het was er leuker als je mensen kent. Dus zijn we maar naar het onafhankelijkheidsplein geweest waar we oorspronkelijk later pas naar toe wilde gaan. Want daar is echt het grote feest! We hadden allemaal een oude broek aan met een wit shirt. En we waren er nog geen half uur of onze shirts waren meer roze dan wit! Er hing een geweldige sfeer! Na een tijdje begin je wat mensen te kennen en word je steeds vaker onder gegooid met verf en poeder! Tegen de avond zijn we wat gaan eten en daarna zijn we weer terug gegaan, en in de tussentijd was de sfeer van een feestdag in een enorm feest veranderd. Er waren veel meer mensen en er werd keihard muziek gedraaid! Toen we tegen 11e naar huis gingen waren onze shirts en gezichten, nouja… eigenlijk alles compleet gekleurd er smerig! Inmiddels ben ik thuis en ga ik zo maar douchen, hoewel ik gehoord heb dat je nog wel een paar dagen een roze gloed bij je draagt...
De foto’s zet ik zo snel mogelijk op facebook maar ik heb mijn camera laten liggen bij een vriendin dus die moet ik nog even ophalen. Het zijn geweldige foto’s geworden.

  • 21 Maart 2011 - 07:11

    Uana:

    Leuk weer dick! Ben helemaal bij met lezen.
    Spannend waar je allemaal dan nog naar toe gaat..
    Geniet er nog steeds maar heel veel van!

  • 21 Maart 2011 - 16:40

    Ellen Daams:

    Lijkt me geweldig dat holi feest, wil ik ook wel een keer meemaken. Heb het gisteren gezien op tv in Den Haag was het ook één kleurenfestijn.
    Ben benieuwd naar de foto's ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 72898

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: