Dag 43: 21 maart > Een hete peper!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 43: 21 maart > Een hete peper!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 43: 21 maart > Een hete peper!!

Door: dick lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

21 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Gisteravond heb ik een half uur onder de douche gestaan alleen al om mijn haar uit te spoelen… er kwam een pure felroze kleur uit! De volgende ochtend zag ik dat er in de douche en in de kamer op de vloer overal roze vlekken zaten… dus die ben ik maar gaan schoonmaken.
Behalve dat ik aan mijn stageopdrachten heb gewerkt heb ik niets gedaan dus ik zal kort uitleggen hoe het eten van een pure hete peper hier werkt! In het binnenland heb ik een keer een hapje genomen van een peper.

Zo werkt een hapje van een pure hete peper
In eerste instantie heeft het een lekkere smaak wat doet denken aan een paprika. Niet snel daarna voel je je lippen branden en even later ook de rest van de binnenkant van je mond branden. Je smacht naar water maar omdat je zo snel en hevig achter elkaar moet hikken kan je bijna geen slok nemen. Je krijgt het warm en begint enorm te zweten, je lichaam, je lippen en vooral de zijkant van je tong begint te tintelen wat al snel veranderd in een brandend gevoel! Ook ga je huilen en je moet erg oppassen om niet ook in je ogen te wrijven anders branden die ook nog! Je probeert te drinken en te spugen om het brandende gevoel uit je mond te krijgen maar op een één of andere manier word je speeksel zo dik dat je begint te kwijlen. Dit gevoel houd 5-10 minuten aan waarbij je zo 2 liter weg kunt drinken. Het water helpt niet echt maar het koelt je lippen en je mond heel even af. Na een kwartier kan je weer iets doen zonder te kwijlen of te huilen. Maar omdat er nog regelmatig een hik volgt voel je af en toe nog een brandend gevoel achter in je keel. Dit tot wel ruim 2 uur later!
Ik hoop u hier voldoende mee geïnformeerd te hebben: EET (ongetraind) GEEN PURE HETE PEPER!

  • 21 Maart 2011 - 23:06

    Kim:

    je bent niks gewend jij hahahha..
    ik ga slapen xxxx

  • 22 Maart 2011 - 07:53

    Eric:

    jij hebt geluk, jij had nog drinken in de buurt. ik heb op school een hele peper op om daarna tot de ontdekking te komen dat ik geen drinken meer had, das niet cool man

  • 22 Maart 2011 - 08:31

    Silvia:

    Hahah, was niet echt van plan om binnenkort een hete peper op te ten, maar ze zeggen dat melk goed helpt om te blussen. Dus bij je volgende poging....
    Gr

  • 22 Maart 2011 - 08:37

    Vicky:

    haha, super! ^^

  • 22 Maart 2011 - 08:46

    Matthijs:

    hahaha, knuppel xD

  • 22 Maart 2011 - 11:21

    Cynthia:

    hahahahahaha Watje zeg :P!!!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 72895

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: