Dag 46: 24 maart > Alleen naar de stad - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 46: 24 maart > Alleen naar de stad - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 46: 24 maart > Alleen naar de stad

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

24 Maart 2011 | Suriname, Paramaribo

Gisteravond zijn we nog naar een clubje genaamd Touché geweest. Even gezellig uit, niet te lang. We gingen er om 3 uur alweer weg. Halverwege de avond praatte ik met iemand over basketbal en die kende toevallig iemand daar die recreatief basketballt met een leuke groep! We hebben nummers uitgewisseld en ik kan hem bellen als ik wil basketballen! Weer een nieuwe kans om mensen te leren kennen maar vooral ook om lekker te kunnen sporten! Ik ben erg benieuwd wat het basketbalniveau hier is.
De volgende dag werd ik pas om half 3 wakker! En wilde ik nog naar de stad, dus ik ben meteen vertrokken en naar straat gelopen waar de bus altijd komt. Dit was mijn eerste keer dat ik alleen ging dus het was wel eventjes wennen, ik kon niet simpel lekker achter Fred aanlopen. Gewoon richting de stad lopen totdat er een bus aankomt en dan je hand opsteken als je wilt in te stappen, vaak stoppen de bussen niet eens helemaal zodat je er gewoon bij kan springen. Bushaltes zijn er wel maar die worden gewoon nooit gebruikt.
Eenmaal in de stad was het even goed kijken hoe ik ook al weer moest lopen want het is echt een doolhof als je het nog niet zo goed kent. Jammer genoeg waren de winkels grotendeels al gesloten en dus ook de winkel waar ik basketbalschoenen en kleding wilde kopen… De hangmattenwinkel was ook al gesloten. Wel ben ik op zoek gegaan naar een pinautomaat wat opzich al spannend was. Want iedereen houd blanke mensen hier op straat in de gaten, en als iemand alleen gaat pinnen kan dat best wel risicovol zijn. Bij de meeste locaties staat er dan ook security bij. En toen ik aan een bewaker ergens vroeg waar ik kon pinnen, wees hij mij de weg, maar waarschuwde mij ook dat ik voorzichtig moest zijn… Maargoed inmiddels ben ik thuis en heb het geld nog op zak! Na het pinnen ben ik nog eventjes lang een groentenmarktje gelopen en heb 2 stagiaires geadviseerd om maripa te kopen, waarop zij mij adviseerden om een soort van litchi te kopen. 1Srd voor 4 stukjes. Bij dit fruit moet je de stekelige rode schil verwijderen en dan komt er een witte pit met tamelijk veel vruchtvlees vrij. Deze moet je in je mond stoppen en dan kan je het vruchtvlees er vanaf sabbelen. Het is lichtzurig maar erg lekker! Omdat het zo goedkoop en lekker ga ik het zeker vaker halen! Als ik op de echte naam kom laat ik dat nog wel is weten.
Vanavond zullen we wel weer uitgaan naar Havana lounge waar tot 2 uur salsa zal zijn. Hopelijk leer ik nog een beetje salsa bij vanavond. En na 2en zal het een gewone club worden. Ik heb er weer zin in!

  • 24 Maart 2011 - 21:57

    Anouk:

    Veel plezier met Salsa dansen :D

  • 25 Maart 2011 - 06:35

    Uana:

    Haha ben benieuwd naar het salsa dansen, je begrijpt wel dat je dit dan op school moet gaan showen he!
    Hahaha!

  • 25 Maart 2011 - 07:21

    Cynthia!:

    Veeeel plezier!!:D

  • 25 Maart 2011 - 09:11

    Janine...:

    God god ik heb het nog moeilijk op vrijdag ochtend, reisverslag van jou, jolanda en linda... poe poe!! MAAR wel super leuk om te lezen wat je elke keer meemaakt dickje!! Bij deze ben je trouwens wel verplicht om die van mij ook te lezen :D!

    Kusjessss (L)

  • 25 Maart 2011 - 12:00

    Elisheva Schrover:

    Dickdick!!! Echt vet al je verhalen zeg :-) jij vermaakt je ook wel zo te horen, echt fijn!!! Dat fruit is een lychee...en kan je ook overal in NL kopen hahahha, lekker hè ;-) bij mijn vrienden maken we er altijd sexitische grapjes over, maar die zal ik even achterwege laten ;-)

    Knuffel

  • 25 Maart 2011 - 17:27

    Nick:

    geef niet je telefoon aan de basketbalers:P XDhahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 72892

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: