Dag 65: 12 april > Gladde visslang/eerste salsales - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Dag 65: 12 april > Gladde visslang/eerste salsales - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Dag 65: 12 april > Gladde visslang/eerste salsales

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

13 April 2011 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen dagen heb ik niet zo veel boeiend gedaan wat interessant zou zijn voor jullie, vandaar nu pas een blog.
Gisteren ben ik gebeld door een kennis hier die een exporteur in dieren kent hier. Hij heeft er voor gezorgd dat ik kennis kan maken met deze man en mogelijk ook mee kan het binnenland in wanneer hij slangen en kikkers gaat vangen!
Verder ging ik vandaag weer even naar het ‘’paradijsje’’ geweest hier in de stad om te kijken of ik nog wat slangen kon vinden ondanks dat het erg warm was vandaag… Ik was er nog niet zo lang en ik hoorde in het water een grote kaaiman wegduiken met een flinke plons. Precies op de plek waar Fred en ik het vorige keer ook al zagen. Na anderhalf uur lopen had ik niets boeiends gezien maar toen ik op de terugweg ging zag ik weer een kleine kaaiman in het meertje liggen! Jammergenoeg zijn ze steeds te ver om goed te fotograferen.
Toen ik op de fiets naar huis ging spotte ik ineens een gladde visslang (Liophis cobella) in een gootje! Met een beetje moeite heb ik het uit de modder weten te vissen. Toevallig kwam een vriendin van mij net uit haar stage en zo kon zij ook de slang vasthouden welke overgerens erg goed te hanteren was. Geen seconde heeft het proberen te bijten. Deze soort had ik met Fred aan het begin van mijn stage ook al gevonden maar omdat het toen al tegen de avond was kon ik niet zo’n goede foto krijgen, en hoewel dit diertje héél erg bewegelijk was heb ik iniedergeval betere foto’s kunnen maken dan vorige keer.
’s Avonds ben ik weer naar dansles gegaan, iets eerder zoals gewoonlijk zodat ik de partnerdans nog mee kan doen van de groep voor mij. Het was wel lastig om meteen de partnerdans mee te doen zonder de pasjes apart geleerd te hebben van te voren, maar ik kwam een aardig eind. Toen de wisseling van de groepen kwam heeft Tante Mien (een vrouw die bij de dansschool werkt) ons (ik en nog een meisje die de vorige les gemist had) even snel laten zien wat Bachata inhoud van de gemiste les afgelopen vrijdag. Gelukkig stelde het niet zo veel voor en hadden we het snel onder de knie en konden we mee doen.
Later met een paar mensen nog even ergens wat gegeten en gedronken. Leuk is hier dat eten halen vaak net zo goedkoop of soms goedkoper is dan zelf eten kopen/koken. Dus een keertje uit eten met een groepje kan geen kwaad.
’s Middags heb ik bij meteen geregeld dat ik morgenochtend het terrein van het ‘’paradijsje’’ op mag zonder me te melden. Hopelijk zie ik dan meer omdat de slangen dan aan het zonnen zijn.

  • 13 April 2011 - 19:21

    Tom:

    ik krijg voortdurend emailtjes over je verslagen, maar ik heb door mijn nieuwe baan helaas geen tijd meer om ze te lezen. Dat vind ik erg jammer, want het lijkt me een geweldige ervaring!! Have fun en je moet me maar een keer een paar mooie verhalen vertalen als je weer in NL bent onder het genot van een lekker pilsje :) have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 72898

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: