Ziekjes maar morgen toch maar weer slangen zoeken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Ziekjes maar morgen toch maar weer slangen zoeken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Ziekjes maar morgen toch maar weer slangen zoeken!

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

19 April 2011 | Suriname, Paramaribo

Sinds ik terug ben van Ston eiland voel ik me niet goed. Ik heb waarschijnlijk gewoon een lekkere buikgriep te pakken... maar dit gaf mij een mooie kans om aan mijn boekje te werken. Ik heb een goeie opmaak gemaakt en heb de goede foto's die ik heb erin gevoegd. Als informatie heb ik de Nederlandse/Engelse/Surinaamse/Saramaccaanse namen, plus de locatie waar ik de dieren heb gevonden en of ze er veel voorkwamen. Soms heb ik er ook bijzonderheden bij vermeld.
Verder heb ik saai thuis gezeten om te rusten...
Maar ik voel me vandaag alweer wat beter en heb geen zin meer om stil te zitten dus ik heb morgenochtend om 7 uur afgesproken met een aantal mensen bij het moeras waar ik vorige week ook doorheen gelopen heb en dan gaan we slangen zoeken.
Ook sprak ik vanmiddag Henna en zij kon mij vertellen dat ik woensdag en donderdag met een trip mee weer naar Ston Eiland kon om te inventariseren en zaterdag zal ik waarschijnlijk met een dagtrip meegaan naar Brownsberg!
Ik heb er weer erg veel zin in. MAAR helaas moet ik nu wel WÉÉR een partubus missen... en woensdag is het voor een afscheid van 2 goede vriendinnen hier... dus daar had ik wel graag bij willen zijn.
Het zei zo, er zullen er nog wel meer komen!
Ik kan sowieso niet wachten tot morgenochtend! Hopelijk krijg ik die Sipo en die Teju nu wel te pakken!

  • 19 April 2011 - 08:32

    Anouk:

    Beterschapp!
    En veeel plezier bij het Moeras :D

    xxxxxxxxxxxxx

  • 24 April 2011 - 11:34

    Marc Abuys:

    ja man , jammer van die ontsnapte Teju, daar, dr schijnen behoorlijk wat soorten nog voor te komen, ik ben benieuwd wat voor contacten je hier en daar nog hebt gekregen omtrent die soorten determinatie en registratie en of je daar nog inzicht,hulp bij krijgt ook van de Hoge School Unie daar..Bosbouw en milieu, ze weten daar wel wat he.. is de indruk ...

    Heb je nog veel boomkikkers verder die weer nieuw waren, of valt t efe mee nu ??.. moeilijk zoeken zeker he daar in de ruige vegetatie en kloven en moerassen en slechte infrastructuur, je kan niet zomaar efe de weg af gaan he,gevaarlijk ook maar veel dieren vinden ze op open plekken en langs wegen,dalen en bosranden he ..... ben benieuwd echt... als je hier keer komt ofzo , efe paar uur foto's bekijken en verbazen .....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 72828

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: