Verjaardag van een onbekende/naar het binnenland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu Verjaardag van een onbekende/naar het binnenland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dick Lock - WaarBenJij.nu

Verjaardag van een onbekende/naar het binnenland

Door: Dick Lock

Blijf op de hoogte en volg Dick

04 Mei 2011 | Suriname, Paramaribo

Om 3 uur ’s middags stonden de Surinamers voor mijn deur te wachten. Maar ik reageerde niet… ik lag gewoon nog te slapen! Ineens hoorde ik iets bonken op mijn ruiten en werd ik wakker. Ze stonden er gelukkig pas 5 minuutjes maar toch een beetje lullig… ik heb snel wat spulletjes gepakt en we zijn opweg gegaan naar een kreek genaamd: Republiek. Op het laatst moesten we nog over een zandweggetje waar ik nog een enorme teju zag lopen langs de kant. Maargoed ik ga niet bij vreemden ineens roepen dat ze moeten stoppen zodat ik achter een hagedis aan kan rennen, haha.
Toen we aankwamen zag ik dat er toevallig nog wat stagiaires uit de andere auto stapte die ik kende! En later bleek, dat zij ook niets wisten van een verjaardagsfeestje. Er bleek iemand jarig te zijn er wij waren als onbekenden uitgenodigd. We hebben heerlijk mee gegeten en gebaad in de kreek.
Toen het donker was zijn we terug naar huis gereden en nog even langs de naskip (afhaalketen met voornamelijk kip) gegaan. Later hebben we bij iemand thuis nog even wat gedronken en ben ik naar huis gebracht.
De volgende dag kreeg ik van Henna te horen dat ik woensdag waarschijnlijk weer de jungle in zou moeten. En dat ik eventjes langs moest komen om het door te nemen. Ik ga met houthakkers mee de jungle in en ik zal waarschijnlijk slapen in een tent en anders hangmat dus ik moest de volgende dag nog even langskomen om te kijken of de tent nog goed is. ik mag zelf bepalen hoelang ik ga blijven. De omstandigheden zullen erg primitief zijn dus het zal waarschijnlijk niet langer dan een week zijn. Om 10 uur ’s morgens zal ik vertrekken naar het bos, aangezien ze met een bulldozer gaan werken zal ik wel veel wormslangetjes vinden en omdat ze ook bomen gaan kappen heb ik ook meer kans op boomslangen. Ik ben er benieuwd wat ik tegen ga komen!
Vanavond ben ik op het feestje van een trouwerij geweest van een surinaamse vriend van mij. Het was een stuk minder druk dan ik had verwacht. Er werd lekker een biertje gedronken en bijgekletst. later die avond ben ik met dezelfde surinamers waarmee ik naar republiek ben geweest naar een barretje geweest waar we tot niet al te lang hebben gezeten want iedereen moest de volgende dag gewoon nog werken. en ik naar het binnenland dan! heb er zin in!!!

  • 04 Mei 2011 - 08:15

    Anouk:

    Veeel plezier in het binnenland!!!

    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 72832

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Opnieuw naar Suriname!

07 Augustus 2014 - 29 September 2014

Suriname 2.0

28 Februari 2012 - 21 Maart 2012

Thailand!

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

Stage Suriname

Landen bezocht: